6 Ekim 2011 Perşembe

STEVE JOBS




1955-2011

Dünyanın en başarılı işadamlarından biri olan Apple'ın kurucusu Steve Jobs'un hayatı, filmleri aratmayacak türdendi... Öyle ki, babası Abdulfattah Jandali bir Suriyeli profesör. Jandali, ABD'de dünyaya gelen Jobs'u başka bir aileye evlatlık verdi. Çocukluk hayatında başarılı bir öğrenci olmayan Jobs, Homestead Lisesi'nden mezun olduktan sonra üniversite okumadı. Ancak o müthiş zekası sayesinde Atari Inc.'te işe başvurdu. İlk görüşmede kabul edilmeyen Jobs, "Ya beni işe alırsınız ya da buradan gitmem" diyerek, şirketin oyun geliştirme bölümündeki işi kaptı. 1976 yılında da evinin garajında yani 21 yaşındayken Apple'ı kuran Jobs, 1985 yılında kurduğu şirketten kovuldu.Kovulmasının ardından Jobs NeXT adlı bilgisayar şirketi kurdu. 1996’da Apple NeXT’i 429 milyon dolara satın aldı, Jobs Apple’a geri döndü. Ardından da CEO olarak şirketi bugünlere taşıdı....


JOBS'UN 7 SIRRI
1. Sevdiğiniz şeyi yapın 2. Evrene bir çentik atın 3. Beyninizi şokla çalıştırın 4. Ürün değil rüyalar satın 5. 1000 şeye hayır deyin 6. Delice müthiş tecrübeler yaratın 7. Mesajın efendisi olun

Lise yıllarında bir kıza aşık oldum. O da bana, "Zengin olursan seni ararım" dedi. İlginçtir zengin olduktan sonra aradı, heyecanlandım. Telefonda bana, "Steve seni tebrik etmek için aradım. Senin sayende ben de zengin oldum' diye konuştu. Bir Apple bayisi almış ve 10 milyon dolar kazanmış.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder