5 Ekim 2011 Çarşamba

PORTOFINO

Sizinle gidip gördüğüm yerleri paylaşmak isterdim ama çok fazla gezemiyorum maalesef :( 
Ama görmek istediğim yerleri de paylaşabilirim di mi :)

İşte onlardan bir tanesi ; İtalya'nın kuzeybatısında, Akdeniz kıyı şeridinde,Liguria yönetim bölgesine bağlı Cenova ilinde köy. Levante Irmağı kıyısında, küçük Portofino Burnunun ucunda yer alır. Eski bir Roma kentidir. Romalı yazar ve filozof Pliny, kentin adının, körfezi çepeçevre saran yunusların bolluğundan dolayı “Portus Delphini” olarak geçtiğinden söz ediyor. Portofino İtalyanca’da “son liman” anlamına da geliyor.

Bir balıkçı köyü ve bir turizm merkezidir. Rengarenk evlerin çevrelediği bir limanı vardır. 18. yüzyıl işleme tarzında yapılan mekik dantelleriyle de tanınır.
Sahile sıralanmış renkli evleri, adını verdiği aşk şarkıları, kristal gibi deniziyle Portofino, görmeden de sevebileceğimiz yerler arasında.

Nasıl buldunuz sizcede çok şirin ve romantik bir yer değil mi:)

3 yorum:

  1. kesinlikle katılyrum..

    YanıtlaSil
  2. Muhteşem...gittim gördüm...atmosferi yaşamak lazım anlatılmaz...SÜPER

    YanıtlaSil
  3. Deniz kokan şehir..
    ''Deniz Kızı''

    YanıtlaSil